
وب سایت های مدرن یک تجربه غنی از چند رسانه ای هستند. روزهایی که میتوانستید با صفحاتی پر از متن و بدون عکس یا ویدیو کنار بیایید، گذشته است. اگر از استفاده از ویدئو در سایت خود اجتناب می کنید، یک فرصت بازاریابی عالی را از دست داده اید.
با این حال، اگر میدانید چگونه ویدیو را در وبسایت خود قرار دهید، میتوانید از آن برای افزایش تعامل و افزایش تبدیل استفاده کنید. با رویکرد درست، ویدئو می تواند به عنوان یک فراخوان قدرتمند برای اقدام (CTA) عمل کند.
در این مقاله، ما در مورد برخی از آخرین روندهای محتوای ویدیویی صحبت خواهیم کرد و سپس سه نکته برای گنجاندن ویدیو در وب سایت خود را مورد بحث قرار خواهیم داد. بیایید آن را انجام دهیم!
آخرین روند محتوای ویدیویی چیست؟
این امکان وجود دارد که بسیاری از کاربران شما بخش قابل توجهی از روز خود را صرف تماشای ویدیو در برخی از پلتفرمها کنند. به طور متوسط، کاربران روزانه حدود 100 دقیقه ویدیو مصرف می کنند. اگر بتوانید حتی کسری از زمانی را که از محتوای خود می گذرانید استفاده کنید، می تواند به افزایش تبدیل کمک کند.
اگر هدف اصلی ویدیوی شما افزایش فروش یا تبدیل است، معمولاً کوتاهتر بهتر است. علیرغم حجم عظیمی از محتوای ویدیویی مصرف شده توسط مشتریان، به جرات می توان گفت که دامنه توجه در حال کوتاه تر شدن است. در پایان سال 2019، تا 66 درصد از تبلیغات ویدیویی حدود 30 ثانیه بود. اگرچه ممکن است مختصر به نظر برسد، اما می توانید در عرض نیم دقیقه چیزهای زیادی در مورد یک محصول یا خدمات بگویید.
به لطف داستان های رسانه های اجتماعی و ظهور پلتفرم هایی مانند TikTok، کاربران به طور فزاینده ای با تبلیغات ویدیویی کوتاه به عنوان بخشی از تجربه آنلاین خود راحت می شوند. علاوه بر این، علاقه زیادی به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) وجود دارد. اگر بتوانید مشتریان را وادار کنید تجارب خود را در مورد محصولات یا خدمات شما در قالب ویدیو به اشتراک بگذارند، این یک پیروزی بزرگ در بازاریابی است.
همچنین علاقه فزاینده ای به فیلم های آموزشی وجود دارد. اگر وب سایت شما بر یادگیری آنلاین تمرکز دارد، ویدیو کانالی است که می توانید برای گسترش مخاطبان خود از آن استفاده کنید.
3 نکته برای قرار دادن ویدیو در وب سایت شما
اگر آماده هستید که ویدیوها را در وب سایت خود وارد کنید، تعدادی از عوامل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند اثربخشی آنها را به حداکثر برسانید. بیایید به سه نکته نگاه کنیم که می توانید از آنها برای استفاده حداکثری از استراتژی ویدیویی خود استفاده کنید.
1. مقدمه ای اضافه کنید که برند شما را برجسته کند
اگر همین الان به کانال یوتیوب مورد علاقه خود بروید و یک ویدیوی تصادفی باز کنید، می توانیم شرط ببندیم که مقدمه ای دارد:
هدف از معرفی افزایش طول ویدیو نیست، بلکه استفاده از فرصت برای تقویت آگاهی از برند است. یک مقدمه می تواند این کار را به روش های مختلفی انجام دهد، از جمله:
- شما را به یاد نام های تجاری می اندازد
- نمایش لوگوی برند
- تقویت سبک برند و نوع محتوایی که روی آن تمرکز دارد
در این مورد، وب سایت یا کسب و کار شما برند است. حتی اگر ویدیوهای شما تنها 30 ثانیه طول بکشد، افزودن یک مقدمه کوتاه که شامل نام و لوگوی سایت شما باشد، تنها می تواند برای شما مفید باشد. این مورد مخصوصاً زمانی است که کاربران آن ویدیوها را تماشا می کنند. بیرون از وب سایت شما
بسته به ابزارهای بازاریابی ویدیویی که استفاده می کنید، افزودن یک مقدمه به محتوای خود ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. ابزارهای زیادی به شما قالب هایی می دهند که می توانید از آنها استفاده و ویرایش کنید، همچنین امکان آپلود لوگوی خود و گنجاندن آن در فیلم ها را دارید.
2. یک ارائه دهنده میزبانی عملکرد گرا انتخاب کنید
اگر قصد دارید ویدیوها را مستقیماً روی سرور خود آپلود کنید، باید از یک میزبان وب عملکرد محور استفاده کنید. بسیاری از وبسایتها ارزانترین ارائهدهنده میزبانی را که میتوانند پیدا کنند، انتخاب میکنند، که اغلب به کاهش زمان بارگذاری و تجربه کاربر خستهکننده (UX) ترجمه میشود.
اگر بازدیدکنندگان مجبور باشند چند دقیقه منتظر بارگذاری یک ویدیو بمانند، و سپس هر چند ثانیه منتظر بمانند تا بافر شود، احتمال تماشای کامل آن بسیار کمتر است. حتی بدتر از آن، آن تجربه کاربری ضعیف می تواند بر بقیه وب سایت شما منعکس شود.
برای اطمینان از بهترین تجربه ویدیویی، توصیه می کنیم از میزبانی وب اشتراکی خودداری کنید. حداقل، شما می خواهید از یک برنامه میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) استفاده کنید، که در بیشتر موارد منابع اختصاصی را همراه با عملکرد بهتر برای وب سایت شما فراهم می کند.
3. ویدیوهایی ایجاد کنید که مخاطبان وب سایت شما را هدف قرار دهند
شما احتمالاً ایده خوبی در مورد اینکه مخاطبان وب سایت شما چه کسانی هستند، دارید، مانند:
- کاربران شما از کجا می آیند
- میانگین سنی مخاطبان شما
- علایق آنها چیست و می خواهند درباره چه محتوایی ببینند یا بخوانند
این اطلاعات برای ساخت ویدیو مهم است. شما می توانید یک ایده شگفت انگیز برای یک ویدیوی بازاریابی داشته باشید، اما اگر با مخاطبان وب سایت شما صحبت نکند، نتایج مورد نظر شما را نخواهد گرفت. به عبارت دیگر، تبدیل از ویدیو دریافت نخواهید کرد.
هنگامی که بر روی محتوای ویدیویی برای وب سایت خود کار می کنید، مهم است که در نظر داشته باشید که آیا این چیزی است که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند یا خیر. اگر ویدیو راه حل و پاسخ به سؤالات آنها را ارائه کند یا وعده دهد، احتمالاً در هدف خود موفق خواهد بود.
نتیجه
دانستن آخرین روندهای محتوای ویدیویی یک نقطه شروع محکم برای ساخت رسانه خود است. وب سایت شما کانال مناسبی برای توزیع آن ویدیوها است زیرا در حال حاضر مخاطبان داخلی دارد که برخی از آنها ممکن است از نوع متفاوتی از محتوا استقبال کنند.
اگر مطمئن نیستید که چگونه تولید ویدیو را انجام دهید، میتوانید با رعایت سه نکته زیر، با پای راست شروع کنید:
- مقدمه ای اضافه کنید که برند شما را برجسته کند.
- یک ارائه دهنده میزبانی وب عملکرد محور انتخاب کنید.
- ویدیوهایی ایجاد کنید که مخاطبان وب سایت شما را هدف قرار دهند.
آیا در مورد گنجاندن ویدیو در وب سایت خود سؤالی دارید؟ بیایید در مورد آنها در بخش نظرات زیر صحبت کنیم!
اعتبار تصویر: Pixabay.